czwartek, 30 czerwca 2011

Czworokątne zastawy | Tetragonal tableware

Zainspirowana zastawą Zosi z Make Life Easier - tu zdjęcia tegoż - postanowiłam zrobić mały przegląd czworokątnych serwisów obiadowych i być może znaleźć piękne kwadratowe talerze też dla siebie.

Ponieważ całe życie jadłam na okrągłych talerzach, gdy tylko zobaczyłam kwadratowe, zdawały mi się wybrykiem natury i dziwactwem, bo przecież prawdziwy talerz nie ma rogów! Dzisiaj? Nic nie kojarzy mi się bardziej z XXI wiekiem i nowoczesnym wzornictwem jak właśnie te kwadratowe stworzenia. Nie umiem ocenić czy to wpływ mediów czy rozwój mojego gustu, ale nie da się ukryć, że skradły moje serce.
A jak wam się podobają takie cuda?
---
Inspired with Zosia's plates from Make Life Easier I browsed some for myself. 

Because whole my life was spent eating on round plates, seeing one day square ones was such a surprise that they seemed weird and unnatural - real plates are round! Aren't they? Now, I cannot imagine nothing more XXI century and modern design that those square creatures. I don't know if it was medias influence or my taste evolution but I cannot hide that I fell in love with those things.

How do you like square plates? (well they're not exactly square but tetragonal doesn't sound as good ;))

---

Przeglądanie zaczęłam od różnych drogich firm, tymczasem LUMINARC oferuje piękne zastawy w przystępnej cenie. Zestawy te nie zawierają jednak dodatków typu sosjerka, waza czy salaterki - nie wiem też czy można je dostać osobno; pozostałe zastawy te dodatki mają:

Luminarc seria quadrato - wersja black&white (mieszane kolory) kosztuje ok. 300 zł (dla 6 osób) - ponoć made in France (dopisuję to, bo jak zarazy wystrzegam się chińskich produkcji, ze względu na częste afery związane z domieszkami ołowiu - w Tesco przykładowo F&F oferuje przepiękne serwisy - cóż z tego skoro chińskie...)



Luminarc Ming - 270 zł - na zdjęciu zestaw zmieszany z kolorowymi talerzami (seria Arty)
Luminarc - Sweet line   (ok 270 zł - kompl. 6 os.) - dla tych którzy nie mogą się zdecydować pomiędzy kwadratowymi a okrągłymi talerzami :) Bardzo podoba mi się ta aranżacja stołu - proste kolory natury :)

Luminarc - Volare (piękne! - mnie tam bardziej kojarzą się z muszelkami niż z lataniem ;)) 260 zł
Dla kontrastu produkty z wyższej (a właściwie droższej) półki:
Villeroy & Boch - New wave ok. 2000 zł (zest. dla 6 os.)

ZELLERFELD - Lara (serwis obiadowy, w zestawie jest jeszcze waza i miska na sałatkę; zestaw na 6 os.) 240 zł; zastanawia mnie tylko, jak z takiego kwadratu wybrać zupę łyżką ;)



A teraz coś polskiego :) Przelgądając polską porcelanę doszłam do wniosku że ich problemem jest zwyczajnie kiepska ekspozycja. Sklepy z porcelaną same muszą robić aranżacje, bo te dostępne na stronie producenta urodą nie grzeszą, dodatkowo nawigacja strony to koszmar, a jedyna wersja językowa jest po angielsku, potem się dziwić że ci producenci ogłaszają upadłość (Karolina na szczęście nie!):


Karolina - Hiruni (900 zł za serwis dla 12 osób + waza, salaterka, sosjerka etc.) - jest też mnóstwo wersji z wzorami, poniżej ecru:

Krzysztof - Eureka (ok. 600 zł; 12 os.)

 Polskie firmy ratuje ekspozycja zastawy firmy Ćmielów - Akcent Platynowy Papirus
 cena: 860 zł - drugi wzorzysty serwis obiadowy w tym zestawieniu - tym razem ze względu na wzorek, nie brak zdjęć; aranżacja może konkurować z tymi od Villeroy & Boch czy Luminarcu (który przecież jest dużo tańszy, a jak pięknie reklamowany):

 Ten sam sprzedawca oferuje też inny serwis, tańszy, ale równie ciekawy, ciekawe czy istnieje wersja ecru?:

Lubiana - Victoria biała (12 os. 660 zł)


 I ostatni na dzisiaj serwis obiadowy w kwadratowej odsłonie:

Fabryka Porcelany Wałbrzych SA - Selena Duo - 700 zł (12 os.)



 Sklepy na których wzorowałam ceny:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz